31.8 C
Kuala Lumpur
Tuesday, April 30, 2024

XOX jalin kerjasama dengan KL City FC

Melalui kerjasama ini produk yang akan dilancarkan ialah pelbagai pelan mudah alih jenama bersama sebuah lagi anak syarikat XOX, ONEXOX Sdn. Bhd., yang disasarkan kepada penyokong setia KLCFC.

Mesti Baca

Sharieza Ismail
Sharieza Ismail
Wartawan Edisi 9

XOX Berhad (XOX), melalui cabang pemasaran sukannya, XOX Pro Sport Sdn. Bhd., dan Kuala Lumpur City Football Club (KLCFC) telah memulakan kerjasama menawarkan rangkaian produk dan perkhidmatan XOX yang komprehensif kepada orang ramai.

Syarikat-syarikat dalam ekosistem XOX terdiri daripada penawaran teknologi kepada produk kewangan, pengurusan acara dan juga pakaian.

Melalui kerjasama awal ini produk yang akan dilancarkan ialah pelbagai pelan mudah alih jenama bersama sebuah lagi anak syarikat XOX, ONEXOX Sdn. Bhd., yang disasarkan kepada penyokong setia KLCFC.

Peminat kelab bola sepak yang melanggan perkhidmatan mudah alih XOX akan berpeluang menerima berita eksklusif, kandungan, kemas kini multimedia dan promosi, antara tawaran menarik lain, yang akan tersedia secara berperingkat.

Ketua Pegawai Eksekutif KLCFC, Stanley Bernard berkata, kelab ini sedang menjalani perubahan dan kini mengutamakan bahagian komersialnya.

“Dengan bilangan peminat yang semakin meningkat melebihi 200,000 individu yang diperolehi selama ini, kelab itu merancang untuk memanfaatkan kelebihan ini untuk memastikan kemampanan perniagaannya dalam jangka masa panjang,” katanya.

Advertisements

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan XOX, Ng Kok Heng berkata, XOX akan membuka rangkaian produk dan perkhidmatannya untuk KLCFC bekerjasama dan bekerjasama dengan, termasuk tetapi tidak eksklusif kepada, kandungan media sosial berterusan, mesin layan diri automatik, merchandising, program royalti dan perkhidmatan fintech.

“Sebagai gabungan dengan Perak FC, dan kini KLCFC, XOX telah meluaskan jangkauannya menjadi pangkalan peminat bandar dengan pertumbuhan 100 peratus peminat, serta entiti korporat yang turut terlibat dengan sukan itu,”katanya.

Melalui anak syarikat milik penuh XOX, Perak FC, model komersil yang sama sedang dijalankan, dengan beberapa tahap kejayaan, kerana ia mereplikasi strategi awal syarikat.

Dalam dunia telekomunikasi yang kompetitif, kandungan berkualiti adalah kunci kepada pemasaran dan pengekalan pelanggan.

XOX telah menyokong sukan Malaysia sepanjang tahun dan kini akan menumpukan pada pembangunan kandungan dan pendedahan untuk bola sepak akar umbi. – Edisi 9

Advertisements

Terkini

Mahkamah lulus permohonan bekas kakitangan Utusan Melayu

SELEPAS hampir lima tahun tiada sebarang berita mengembirakan buat bekas kakitangan Utusan Melayu (Malaysia) Berhad yang ditamatkan perkhidmatan selepas...

Lagi Artikel Berkaitan