26.2 C
Kuala Lumpur
Wednesday, June 19, 2024

Sebarang masalah penerbangan boleh buat aduan kepada Mavcom

Mesti Baca

Sharieza Ismail
Sharieza Ismail
Wartawan Edisi 9

SEBARANG masalah berkaitan dengan perkhidmatan penerbangan pengguna boleh membuat aduan terus kepada Suruhanjaya Penerbangan Malaysia (Mavcom).

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) menerusi kenyataan berkata, apa-apa isu pertikaian berkaitan dengan perkhidmatan syarikat penerbangan adalah di luar bidang kuasa Tribunal Tuntutan Pengguna, KPDN.

“Ia selaras dengan pindaan Akta perlindungan Pengguna (Pindaan) 2015, Akta A1498, Seksyen 99(1)(c).

Advertisements

“Sehubungan dengan itu, KPDN menyeru semua pengguna untuk menyimpan, merekodkan semua transaksi apabila berhubungan dengan syarikat penerbangan dan membuat aduan terus kepada Mavcom berserta dengan bahan bukti melalui pautan https://flysmart.my/en/make-a-complaint/ atau emel [email protected], “menurut kenyataan itu.

Kementerian berkata, segala aduan yang KPDN terima selama ini telah dimajukan kepada Mavcom untuk tindakan selanjutnya. – Edisi 9

Advertisements

Terkini

AP Terbuka: Mana-mana syarikat bumiputera boleh memohon

MANA-MANA syarikat bumiputera, termasuk yang tidak pernah terlibat dalam aktiviti automotif, boleh memohon untuk dilantik sebagai syarikat AP Terbuka...

Lagi Artikel Berkaitan