26.1 C
Kuala Lumpur
Thursday, September 29, 2022

Tukar ubat darah tinggi, Najib alami kesan teruk

Mesti Baca

Ain Hamzah
Wartawan Edisi 9

DATUK Seri Najib Razak akan dirujuk ke Hospital Kajang petang ini berikutan ubat darah tinggi baharu yang diambilnya menyebabkan kesan teruk ke atas bekas Perdana Menteri itu.

Perkara itu dimaklumkan Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Seri Gopal Sri Ram pada prosiding perbicaraan penyelewengan dana RM2.3 bilion milik 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dihadapi Najib di Mahkamah Tinggi, hari ini.

Sri Ram berkata, keadaan Najib dilaporkan agak teruk.

“Saya dimaklumkan oleh Jabatan Penjara bahawa ubat tekanan darah tinggi tertuduh ditukar dan ia menyebabkan kesan teruk kepadanya.

“Bagaimanapun, dia boleh bertahan untuk berada di mahkamah dalam prosiding ini sehingga jam 12.30 tengah hari dan selepas itu perlu bersiap untuk dirujuk ke hospital pada jam 2 petang ini,” katanya seperti dilapor BH Online.

Najib berdepan empat pertuduhan menggunakan kedudukannya mendapatkan suapan berjumlah RM2.3 bilion daripada dana 1MDB dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan jumlah sama.

Baca juga:   Bersalah hina mahkamah, Malaysiakini kena denda RM0.5 juta

Pada 5 September lalu, media melaporkan bekas perdana menteri itu menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) sejak semalam selepas mengalami sakit perut ketika menjalani hukuman di Penjara Kajang.

Anaknya, Nooryana Najwa menerusi hantaran InstaStory memaklumkan bapanya itu sememangnya sering mengalami masalah perut yang berulang.

“Daddy (Najib) sangat terdedah kepada ulser perut yang boleh berlaku di bawah tekanan atau disebabkan gastrik.

Baca juga:   Isteri ahli politik didakwa edar, tanam kanabis

“Kali terakhir daddy kena ulser perut tahun lepas sehingga pengsan akibat pendarahan dalaman dan terpaksa dimasukkan ke hospital selama seminggu untuk rawatan susulan,” tulisnya.

Menurut Nooryana, Najib seorang yang susah untuk mengadu tentang kesakitan yang dialaminya kerana tidak mahu menyusahkan orang lain sehingga sanggup merisikokan diri sendiri.

-EDISI9

Terkini

Pensyarah UiTM buat gangguan seksual ditamatkan perkhidmatan

SEORANG pensyarah Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang didakwa melakukan gangguan seksual terhadap bekas penuntutnya sebelum ini telah ditamatkan perkhidmatannya...

Lagi Artikel Berkaitan