33.8 C
Kuala Lumpur
Friday, September 17, 2021

Kolumnis

Syed Saddiq masuk politik untuk ‘bersihkan politik’?

MESTI ramai yang kagum dengan falsafah politik anak muda bernama Syed Saddiq Syed Abdul Rahman ini apabila menjelaskan bahawa beliau menyertai politik untuk membersihkan politik. Tahniah anak muda! Jarang anak muda yang bersuara lantang seperti ini sepanjang aku memerhati dan...

Tengku Zafrul bertanding di Lembah Pantai? Wah… Menarik!

HUJAN tidak ribut tidak tup-tup nama Menteri Kewangan, Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz dipetik konon akan bertanding di Parlimen Lembah Pantai dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang. Ini semua gara-gara gambar beliau menyampaikan bantuan di salah sebuah masjid di...

Pasai apa ‘keras kepala’ sangat, nak jugak balik kampung!

TERKEBIL-KEBIL Tok Aba bila baca berita Tok Mail TPM kita kata, 4,839 kenderaan yang cuba rentas negeri tanpa kebenaran termasuk untuk pulang ke kampung sambut Aidiladha diarah berpatah balik, Jumaat lepas. Tok Aba tak faham pasai apa depa 'keras kepala'...

Covid-19 tak kenal anda ‘gedebe’ atau tidak

Berkorbanlah! Usah rentas negeri, daerah untuk balik kampung POLIS Kelantan mengakui jumlah kenderaan memasuki negeri itu meningkat lima peratus pada Jumaat lalu, iaitu hujung minggu terakhir menjelang cuti perayaan Hari Raya Aidiladha pada Selasa ini. Manakala semalam Timbalan Perdana Menteri memaklumkan,...

Menghargai wartawan dan kemahiran media

Wartawan dan media terlalu dekat di hati penulis. Lebih-lebih lagi setelah sekian lama sebagai usahawan, hubungan baik dengan media adalah sesuatu yang wajib untuk dipastikan kerana mereka adalah ejen penting dalam mempromosi dan memperakukan perniagaan kita. Bagi penulis, peranan media...

Pemecatan Annuar, Tajuddin isyarat untuk ahli Parlimen UMNO?

TIADA apa-apa yang mengejutkan apabila Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman berkata, beliau tidak dimaklumkan mengenai pengguguran sebagai Pengarah Pilihan Raya UMNO dan digantikan dengan Timbalan Presiden parti itu, Datuk Seri Mohamad Hasan, semalam. Sebelum inipun Tan Sri Annuar Musa hanya...

Biarlah mereka ‘meracau’, Tok Din, Tok Mail jangan layan

Tok Aba betui-betui semak perut bila tengok perangai sesetengah pemimpin UMNO yang tak insaf-insaf lagi walaupun dulu dah kalah teruk dalam pilihan raya. Bila dah hilang kuasa lepas tu orang jemput untuk kongsi kuasa pandai-pandai la bawa diri. Ni dak,...

MITI perlu hati-hati benarkan sektor ‘penting, signifikan’ beroperasi

MALAM tadi Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah yakin kes baharu Covid-19 akan mulai stabil dalam tempoh seminggu atau dua minggu lalu. Walaupun nampak tempoh tak lama lagi tetapi mereka yang sudah ‘berkurung’ dalam rumah sejak 3...

Inspirasi Ali Rustam dan kepayahan di Perak

DALAM tempoh lebih 25 tahun penulis bergelar usahawan, kenangan terindah berniaga ialah ketika di Melaka dari tahun 2008 hingga 2016.  Mulanya banyak pihak pelik bagaimana penulis yang merupakan anak Perak - sebuah negeri besar dan kaya suatu masa dulu, tiba-tiba...

Ketegasan Ismail Sabri, rakan halang Kerajaan PN tumbang

APABILA Datuk Seri Dr.Ahmad Zahid Hamidi muncul kira-kira pukul 1 pagi tadi untuk mengadakan sidang akhbar secara maya, terdapat lebih 20,000 yang menontonnya. Mereka ternanti-nanti apakah keputusan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) yang dipengerusikan oleh Presiden UMNO itu. Mesyuarat tersebut menjadi...
- Advertisement -

Popular

99.9% individu dewasa di Lembah Klang lengkap dos vaksin

CYBERJAYA – Lembah Klang mencatatkan peratusan vaksinasi terkini tertinggi di negara ini iaitu sebanyak 99.9 peratus individu dewasa usia...
- Advertisement -